Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony. Więcej na temat polityki prywatności oraz cookies znajdziesz >> Tutaj

×
  • Płać prosto i bezpiecznie
  • Bezpieczne i sprawdzone zakupy
  • Zadzwoń i zamów: 799 366 936

Uporządkować chaos, czyli aplikacje ułatwiające życie


Świat żyje coraz szybszym rytmem, a my razem z nim (niestety). Kontrolujemy mnóstwo spraw, od tych dziejących się na płaszczyźnie zawodowej, aż do tych prywatnych. Za pośrednictwem ogromnej ilości kanałów utrzymujemy kontakty z dziesiątkami osób, wymieniamy się informacjami, wiadomościami, zadaniami. Nasz czas coraz bardziej jest poszatkowany na małe cząstki codziennej aktywności i kontrola tego wszystkiego staje się coraz bardziej uciążliwa. Pamiętać o imieninach znajomego, kupić potrzebne na jutro oliwki do sałatki, zapłacić rachunek za telefon, dziesiątki drobnych, codziennych zadań, które uwielbiają uciekać nam z pamięci, a o których przypominamy sobie albo po czasie, albo na ostatnią chwilę. Jeżeli gubisz się w chaosie spraw „na wczoraj”, zatrudnij do pomocy którąś z aplikacji przeznaczonych do organizacji zadań, zarządzania czasem, gromadzących często używane informacje, czy po prostu przypominania o rzeczach do załatwienia.


W niniejszym artykule przedstawimy kilka wybranych aplikacji, które z pewnością ułatwią życie wielu z nas. Nie jest to wyczerpujący przegląd (aplikacji tego typu dostępne są dziesiątki), naszym zamiarem było raczej zaprezentowanie najbardziej interesujących funkcji w kontekście organizacji życia i zadań, jakie przed nami stawia. Większość z tych aplikacji jest wieloplatformowa, działa nie tylko na komputerach PC, ale również na smartfonach. To ostatnie jest zdecydowanie istotne: ostatecznie każdy z nas nosi telefon ze sobą, a możliwość dostępu do listy zadań czy powiadomień otrzymywanych na bieżąco, są tutaj bardzo ważne.


Zobacz ofertę smartfonów w sklepie redcoon.pl




24me

Kto z nas nie marzył o osobistym asystencie, który zdejmie z nas konieczność pamiętania o wszystkich codziennych sprawach? Twórcom tej aplikacji z pewnością taka idea przyświecała: 24me jest takim właśnie asystentem, który zapamięta listy spraw do załatwienia i w odpowiednim czasie nam o nich przypomni. Ale nawet więcej: pozwoli nam zorganizować czas w następnych dniach, zaplanuje nie tylko zadania, ale również wydarzenia, bez względu na to, czy będą to zwyczajne zakupy, projekt nad którym pracujemy czy zaplanowanie wakacji. Dzięki współdzieleniu informacji, możemy wymieniać się zadaniami i listami z innymi osobami oraz monitorować ich realizację. Dodatkowym atutem jest także możliwość łączenia się z różnymi usługodawcami i przypominanie o nadchodzących płatnościach (choć nie jesteśmy pewni, na ile będzie to działało w naszym kraju). Wszystkie te funkcje zamknięto w wyjątkowo intuicyjnej i przejrzystej formie. Aplikacja dostępna jest na platformie Android i Apple.


Evernote

Tę aplikację chyba zna każdy – często jest domyślnie instalowana w smartfonach i tabletach, więc nawet jeśli jej nie używamy, to na pewno z nią się spotkaliśmy. Czym ona jest? W dużym uproszczeniu aplikacją do przechowywania notatek. Ale nie każdy wie, że potrafi ona nieco więcej. Jedną z takich funkcji, które w niniejszym artykule interesują nas szczególnie, jest możliwość tworzenia list zadań do wykonania. Choć nie jest to tak rozbudowana funkcjonalność, jak w dedykowanych aplikacjach, to często jest ona wystarczającą do tego, aby zapanować nad zadaniami, które postawiliśmy przed sobą. Inną z takich funkcji jest możliwość tworzenia list wydatków i ich śledzenia. Jeżeli teraz dodamy do tego pozostałe funkcje Evernote, takie jak dołączanie notatek, dokumentów, zdjęć i nagrań audio, komunikowanie się w ramach grupy z innymi osobami, planowanie i agendy, szerokie możliwości wyszukiwania, to okaże się, że choć postrzegana jako notatnik Evernote, może się ona również sprawdzić na polu organizacji zadań i czasu. Aplikacja dostępna jest na wiele platform: Windows, Apple i Android, od komputerów PC a na smartfonach kończąc.


LastPass

Zastanawialiście się kiedyś, ile kodów i haseł musimy zapamiętać? Kody PIN do telefonu, kart płatniczych, hasła do komputerów, skrzynek pocztowych, kod do domofonu, kod do centralki alarmowej… gdyby się nad tym zastanowić, ich ilości pójdą w dziesiątki. Próby zapanowania nad tym zazwyczaj prowadzą do większych kłopotów (zgubienie karteczki z hasłami…). Aplikacja LastPass jest odpowiedzią na konieczność zapamiętywania dziesiątek kodów: po prostu aplikacja zapamięta je za nas, a w razie potrzeby uprzejmie nam podpowie, jakież to hasło ustawiliśmy sobie na kolejnym koncie w portalu społecznościowym. Zamiast pamiętać wszystkie hasła, musimy zapamiętać tylko jedno: do aplikacji LastPass (a nawet i nie, gdyż potrafi ona nas poznać po odcisku palca, oczywiście o ile nasz sprzęt ma takie możliwości). Wszystkie zgromadzone hasła są przez aplikację szyfrowane i przechowywane w zabezpieczonym sejfie (oczywiście wirtualnym). Ale jej funkcje nie tylko ograniczają się do haseł – możliwe jest także przechowywanie w owym sejfie notatek, zdjęć czy nagrań audio. Wszystko zabezpieczone szyfrowaniem AES 256. Aplikacja dostępna jest na platformach Windows, Apple i Android.


Zobacz ofertę tabletów w sklepie redcoon.pl



Todoist

Aplikacja do zarządzania zadaniami. Ale byłoby niesprawiedliwością, gdybyśmy ją tylko tak podsumowali – to zdecydowanie jest aplikacja, która będzie znajdowała się w centrum wydarzeń. Zawdzięcza to przede wszystkim szerokim możliwością komunikacji i synchronizacji zadań w grupie osób, co jest bezpośrednim efektem tego, że dane są zapisywane w chmurze. Zadania do wykonania mogą być oznaczane i organizowane na wiele sposób, możemy tworzyć zadania cykliczne, zadania cząstkowe w ramach większych zadań, nadawać im priorytety i dołączać do nich różnego rodzaju dokumenty. Nacisk położono w tym przypadku na możliwości pracy grupowej, z możliwością wymiany zadań z innymi osobami, powiadomieniami o zdarzeniach i nowych komentarzach. W aplikacji dostępny jest także planner, który ułatwia zaplanowanie zadań na następne dni. Przy tym wszystkim, możliwa jest także praca bez dostępu do internetu. Aplikacja dostępna jest na platformach Microsoft, Apple i Android.


Spendee

Tym razem mamy do czynienia z aplikacją, której zadaniem jest nadzór nad naszym budżetem. Dzięki niej z łatwością możemy kontrolować wpływy, wydatki, grupować je w ramach budżetów i generalnie mieć orientację co dzieje się z naszymi pieniędzmi. Aplikacja oprócz kontrolowania przepływów pieniężnych, potrafi nam przypominać o realizacji płatności, nie tylko tych okresowych, ale również w ramach założonych budżetów (na przykład w ramach odkładania oszczędności). Jeżeli żyjemy w gospodarstwie domowym, dane mogą być współdzielone pomiędzy członkami rodziny, możemy także zdefiniować portfele dla każdego członka osobno. Wisienką na torcie jest możliwość tworzenia budżetów celowych, na mniej lub bardziej przewidywalne okoliczności. Wszystko to zamknięte jest w bardzo przejrzystej aplikacji, a dane prezentowane są nie tylko w postaci surowych liczb, ale także na interaktywnych infografikach. Aplikacja dostępna jest na platformy Android i Apple.


Doit.im

W tym przypadku mamy do czynienia z aplikacją implementującą metodologię GTD (Get Things Done). W najprostszym ujęciu metodologia GTD polega na zdefiniowaniu i pogrupowaniu zadań tak, aby ich realizacja była możliwie efektywna i jednocześnie w taki sposób, aby nie tracić z oczu szerszej perspektywy. Temu celowi służy nie tylko planowanie i realizacja zadań, ale także okresowa ich kontrola. Metodologia GTD od jakiegoś czasu staje się coraz bardziej popularna, więc jeżeli będziemy chcieli przetestować ją w praktyce, ta aplikacja na pewno będzie nam pomocna. Doit.im oferuje kompletną implementację GTD, wraz z wielopoziomowymi przeglądami na różnych poziomach szczegółowości, synchronizację danych w chmurze, a także przekazywanie zadań do wykonania innym osobom. Aplikacja jest wieloplatformowa: działa na komputerach PC, tabletach i smartfonach (Windows, Apple, Android).


Zobacz ofertę komputerów w sklepie redcoon.pl


Remember The Milk

Aplikacja ta oferuje zasadniczo to, co zapowiada jej nazwa: zapisanie zadania do wykonania (dopóki o nim pamiętamy), o którym w wybranym czasie nam przypomni. Oczywiście na tym jej możliwości się nie kończą, przecież żyjemy w połączonym świecie, więc naturalnym jest, że możemy zadania przekazywać (lub dzielić się) innym, możemy je synchronizować pomiędzy posiadanymi urządzeniami, nadawać im priorytety, daty ich realizacji oraz wiele innych. Dzięki wbudowanym algorytmom możliwe jest układanie i szeregowanie zadań tak, aby nie tylko o żadnym nie zapomnieć, ale również po to, aby optymalnie zaplanować ich realizację. Aplikacja potrafi wymieniać się informacjami z innymi systemami: Evernote, Twitter czy Google Calendar. W wersji odpłatnej pojawiają się dodatkowe funkcjonalności jak zadania cząstkowe, synchronizacja z Microsoft Outlook, dodatkowe możliwości oznaczania zadań i wiele innych. Remember The Milk dostępna jest tylko na platformie Android.


MeisterTask

Teraz przyszedł czas na coś o wiele potężniejszego. MeisterTask został zasłużenie obwołany jedną z lepszych aplikacji roku 2015 przez Google Chrome Webstore. I nie jest to przypadkowe - choć teoretycznie to „tylko” aplikacja do rejestracji czasu, to ilość funkcji, które zostały w niej umieszczone, jest oszałamiająca. Punktem wyjścia są w tym przypadku projekty, które mogą być prowadzone w różnych metodologiach (znane z Scrum sprinty, Kanban czy proces sprzedaży). W projektach mogą uczestniczyć inne osoby, z którymi możemy się bezpośrednio komunikować. Możliwa jest także praca bez połączenia z internetem, choć w obecnych czasach to coraz rzadziej potrzebne, to jednak może się przydać. Oprócz rejestracji czasu możliwe jest dołączanie do projektów różnego rodzaju plików, łączenia się i synchronizacji danych z innymi systemami (od GitHuba do Dropboxa) oraz automatyzacji często wykonywanych operacji. Całość możemy kontrolować za pośrednictwem rozbudowanego, ale bardzo przejrzystego pulpitu. Aplikacja dostępna jest na platformach Windows, Android i Apple.


Toggl

Zadaniem tej aplikacji jest po prostu rejestrowanie czasu spędzonego nad poszczególnymi zadaniami. Cechuje ją wyjątkowo przejrzysty interfejs, co znakomicie przyczynia się do ułatwienia jej obsługi, ale nie można nie wspomnieć o oszałamiająco szerokich możliwościach integracji z innymi systemami (producent wyszczególnia około 85 różnych systemów, z którymi Toggl potrafi wymieniać się danymi). Czasy rejestrowane są w obrębie projektów, co pozwala nam z łatwością kontrolować, ile czasu zostało zużyte na projekt w odniesieniu do zaplanowanego. Toggl wyposażono także w niesamowicie czytelne raporty, z możliwością filtrowania danych, interaktywnego przeglądu, a także eksportowania ich do kilku formatów. Toggl jest wieloplatformową aplikacją dostępną na smartfonach, tabletach i komputerach PC (Windows, Apple, Android), z oczywiście pełną synchronizacją danych pomiędzy nimi. Drobnym minusem w przypadku Toggl są różnice funkcjonalne pomiędzy wersjami na smatfony a wersją na PC; ta ostatnia zdecydowanie jest o wiele bardziej rozbudowana niż jej smartfonowe wersje.


Timely

To aplikacja, która w doskonale dopracowanej formie łączy ze sobą jednocześnie funkcje planowania zadań i kontrolowania czasu. Co ciekawe, w tym przypadku punktem wyjścia jest uruchomienie licznika czasu dla konkretnego zadania (lub wielu zadań jednocześnie – choć to brzmi mało racjonalnie, to jednak pozwala na przykład na rejestrowanie czasów cząstkowych w obrębie ogólnego czasu zadania). Zarejestrowane odcinki czasu mogą być łączone w ramach projektów, możliwe jest także przesuwanie zadań, aby wykorzystać swój czas w jak najpełniejszym stopniu. Wszystkie te funkcje realizowane są za pośrednictwem wyjątkowo intuicyjnego i czytelnego interfejsu użytkownika. Timely potrafi integrować się z innymi aplikacjami, więc z łatwością możemy wymieniać się danymi z np. Google Calendar. Timely jest również kompletną platformą, działa na większości systemów, od komputerów PC (Windows, Mac), poprzez tablety i smartfony (Android, Apple) a kończąc na możliwości pracy poprzez przeglądarkę internetową. A jeżeli działasz w drużynie, Timely doskonale poradzi sobie z synchronizacją informacji pomiędzy członkami grupy.




Autor tekstu: Angelika 

W tekście wykorzystano ekrany producentów aplikacji oraz zdjęcia z portalu pexels.com

Menu

Mój redcoon